Deklaracja dostępności Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Bochni – Szpital Powiatowy im. Bł. Marty Wieckiej
Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Bochni – Szpital Powiatowy im. Bł. Marty Wieckiej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Bochni – Szpital Powiatowy im. Bł. Marty Wieckiej.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- Brak opisów alternatywnych dla zdjęć i obrazków.
- Część dokumentów PDF została opublikowana bez warstwy tekstowej.
- Brak audio deskrypcji dla publikowanych materiałów.
- Filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia:
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Koordynator ds. dostępności: Magdalena Rodzaj – Biedroń
- E-mail: bhp@szpital-bochnia.pl
- Telefon: (14) 61 53 222
- W sprawie dostępności cyfrowej: Tomasz Migda
- E-mail: tomasz.migda@szpital-bochnia.pl
- Telefon: (14) 61 53 264
- Pełnomocnik ds. pacjenta: Monika Fischer
- E-mail: mfischer@szpital-bochnia.pl
- Telefon: (14) 61 53 357
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: STAROSTWO POWIATOWE W BOCHNI
- Adres: ul. Kazimierza Wielkiego 3132-700 Bochnia
- E-mail:powiat@bochnia.pl
- Telefon:(14) 615 37 00
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
- Do budynku prowadzą trzy wejścia,
- Do wejścia głównego dostępny jest podjazd dla osób niepełnosprawnych,
- Dla osób na wózkach dostępne są korytarze i pomieszczenia na parterze ,
- W budynku są windy,
- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a (z wyjątkiem Centrum Diagnostyki Obrazowej oraz Centrum Poradni Specjalistycznych)
- W rejestracjach Szpitalnego Oddziału Ratunkowego, Centrum Diagnostyki Obrazowej oraz Centrum Poradni Specjalistycznych zamontowane są pętle indukcyjne,
Informacje dodatkowe
Ułatwienia
- Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
- Na stronie internetowej zastosowano kolorystykę uwzględniając odpowiedni dobór kontrastów.
- Mając na uwadze poprawę zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, oraz obowiązujące przepisy informuję, że na teren Szpitala (oraz wszystkie placówki wchodzące w jego skład) osoby niepełnosprawne ruchowo, osoby niewidome i niedowidzące mają prawo wstępu w asyście psa przewodnika/asystenta. Zgodnie z przepisami pies asystujący powinien być wyposażony w uprzęż, powinien posiadać certyfikat potwierdzający statut psa asystującego i zaświadczenie potwierdzające wykonanie wymaganych szczepień weterynaryjnych.
Certyfikat psa asystującego zawiera m.in.:
– miejsce i datę wydania certyfikatu,
-numer i datę wpisu do rejestru prowadzonego przez Pełnomocnika Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych,
-rasę, imię oraz datę urodzenia psa,
-imię nazwisko osoby z niepełnosprawnością, której pies asystujący będzie służył,
– podstawę prawną wydania certyfikatu oraz pieczęć i podpis podmiotu wydającego certyfikat,
Każdy certyfikat posiada numer nadany przez podmiot prowadzący szkolenie.
Inne informacje i oświadczenia
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich www.rpo.gov.pl (http://www.rpo.gov.pl)