Większość pacjentów, którzy przebywali w bocheńskim szpitalu, wróciłaby do tej placówki oraz poleciłaby go rodzinie i znajomym. Tak przynajmniej wynika z ankiety przeprowadzonej wśród pacjentów bocheńskiego szpitala. W badaniu wzięło udział blisko 300 osób, którzy przebywali w szpitalu w 2018 roku.
– Przez cały czas staramy się podnosić jakość świadczonych przez szpital usług. Służą temu nie tylko systematycznie realizowane remonty i zakup nowoczesnego sprzętu medycznego, ale przede wszystkim systematyczna praca z personelem szpitala i prowadzone analizy co do przebiegu leczenia. Nie bez znaczenia jest fakt zatrudniania dobrych specjalistów – zarówno lekarzy, jak i pielęgniarek, którzy cieszą się zaufaniem pacjentów – mówi Jarosław Kycia, dyrektor Szpitala Powiatowego w Bochni.
Najchętniej opinię o szpitalu wystawiały pacjentki przebywające na oddziale ginekologicznym. Sporo ankiet dotyczy obsługi na oddziale dziecięcym. Najmniejsze zainteresowanie wyrażeniem opinii na temat pobytu w szpitalu wyrażali pacjenci korzystający z oddziałów wewnętrznych i oddziału opiekuńczo- leczniczego. W przypadku tych oddziałów pacjenci jednak dziękowali, przesyłając listy do dyrekcji szpitala lub bezpośrednio na oddział.
W licznych podziękowaniach chwalono konkretnych lekarzy, ale też personel dziękując za życzliwą opiekę.
– Opieka na oddziale Anestezjologii i Intensywnej Terapii jest pierwszorzędna. Cały personel jest wspaniały, pracowity i życzliwy – napisała jedna z pacjentek.
-Zwykłe dziękuję to za mało, by wyrazić wdzięczność za uratowanie życia naszego taty. Już zawsze będziemy panu wdzięczni za każdy darowany naszej rodzinie dzień – tak z kolei dziękowali dr n. med. Łukaszowi Strzępkowi przedstawiciele rodziny jednego z pacjentów.
Warto dodać, że analiza ankiet wykazała, że znaczna większość pacjentów oceniła pracę personelu bardzo pozytywnie we wszystkich badanych obszarach: komunikacji, dostępności, profesjonalizmu, staranności i życzliwości.
Co warto podkreślić większość, że pacjentów oceniło pozytywnie czystość na szpitalnych oddziałach. Podobnie tak zapewnienie warunków do snu i odpoczynku.
Większość ankiet satysfakcji pacjenta zostało wypełnione w formie papierowej, tylko niewiele ponad 4 procent badanych swoją opinię wyraziło poprzez stronę internetową szpitala.